Hoofd Account

Over De Reclamefabriek

Bij De Reclamefabriek draait alles om slimme marketingproductie. Wij combineren technologie, creativiteit en een ijzersterk proces om impactvolle campagnes te realiseren. We gaan verder dan het maken van mooie dingen; we transformeren het productieproces. Zo ervaren marketeers niet alleen meer rust, maar behalen ze ook een hoger rendement.

Klanten als ALDI, Albron, Praxis, Makro, Bauhaus. bol., Subway, Justlease, RAI Amsterdam en Quantorevertrouwen op onze expertise.

Wij zien veel groeipotentie in onze ‘fabrieksaanpak’, daarom zoeken wij een Hoofd Account die onze visie deelt en helpt om klantrelaties te versterken en te laten groeien door een sterk en kwalitatief account team te bouwen.

Jouw uitdaging

Als Head of Account geef je leiding aan het projectteam en ben je eindverantwoordelijk voor zowel het functioneren van het team als voor het onderhouden en uitbreiden van klantrelaties. Je bewaakt de strategische en creatieve kwaliteit van onze diensten, optimaliseert rendement op klanten en zorgt ervoor dat processen en projecten effectief worden uitgevoerd. Je rapporteert aan de COO en werkt nauw samen met andere teams binnen de Reclamefabriek.

Je bent een natuurlijke leider (mensen-mens) die commercieel inzicht combineert met sterke operationele vaardigheden. Je hebt oog voor detail, maar ook voor het grotere plaatje, en weet klanten én het interne team te inspireren en te sturen.

Jouw drijvende kracht als Head of Account

Leiderschap & ontwikkeling – Je stuurt het accountteam aan en begeleidt hen in hun professionele groei.

Strategisch en commercieel inzicht – Je bent verantwoordelijk voor de klantstrategie en de groei van bestaande accounts.

Optimalisatie & rendement – Je monitort de prestaties van klanten en projecten, en stuurt bij om rendement en klanttevredenheid te maximaliseren.

Kwaliteit & procesbewaking – Je bewaakt de output van het team en zorgt voor een gestroomlijnd proces.

Probleemoplossend vermogen – Je identificeert bedreigingen en lost proactief knelpunten op in klantrelaties en interne processen.

Wat betekent succes in deze rol?

Na één jaar heb jij:

  • Minimaal 5% aan BBI gerealiseerd binnen bestaande klanten
  • Een medewerkerstevredenheidsscore van 8,0 binnen het accountteam.
  • Het rendement op accounts geoptimaliseerd door processen en teams efficiënt in te zetten.
  • Scorecards meetbaar gemaakt binnen het team.
  • Strategische klantrelaties uitgebouwd en verbeterd.

Daarnaast zorg je ervoor dat:

  • Het managementteam samen met jou kan sparren over klantgroei, accountstrategie en procesoptimalisatie.
  • Klantbusinessplannen zijn opgesteld, actief worden opgevolgd en uitgevoerd.
  • Jouw team optimaal is samengesteld en ontwikkeld om maximale impact te maken.

Jouw verantwoordelijkheden

Extern – Klantrelaties & Strategische Groei

  • Je bent eindverantwoordelijk voor het onderhouden en uitbreiden van bestaande klantrelaties.
  • Je waarborgt de financiële afwikkeling en het rendement van projecten.
  • Je organiseert strategische (en operationele) meetings met klanten.
  • Je signaleert en benut commerciële kansen bij bestaande klanten.
  • Je draagt zorg voor een goede onboarding van nieuwe klanten. 

Intern – Teammanagement & Procesoptimalisatie

  • Je leidt en ontwikkelt het accountteam en zorgt voor een effectieve samenwerking.
  • Je bewaakt de kwaliteit van concepten en creatieve output.
  • Je zorgt voor de juiste inzet van het accountteam op projecten.
  • Je voert evaluatiegesprekken, bepaalt salarisonderhandelingen en beheert contracten.
  • Je houdt, samen met de studio manager, de benodigde capaciteit nauwlettend in de gaten.
  • Je optimaliseert de interne processen en stuurt bij waar nodig.

Jouw Competenties & Eigenschappen

Leiderschap – Je stuurt het team aan en zorgt voor een motiverende en resultaatgerichte werkomgeving.

Commercieel en strategisch vermogen – Je begrijpt klantbehoeften en vertaalt deze naar duurzame relaties en omzetgroei.

Operationeel inzicht – Je bewaakt de processen en zorgt voor een efficiënte uitvoering.

Probleemoplossend vermogen – Je denkt in oplossingen en stuurt proactief bij.

Delegeren & samenwerken – Je zorgt ervoor dat het team optimaal functioneert en medewerkers op de juiste plek worden ingezet.

Resultaatgericht – Je zet doelen en werkt met een duidelijke focus naar concrete resultaten

Onze Cultuur: Jouw DNA

Bij De Reclamefabriek zoeken we een Head of account die past bij onze kernwaarden:

  • Impact – Jij doet van je beloofd en komt je afspraken na
  • Continue verbetering – Je bent ‘verliefd op het vak’ en streeft een hoge kwaliteit na qua output en input
  • Positieve energie – Je inspireert en motiveert je team en klanten
  • Eerlijk – je bent transparant, authentiek en handelt rechtvaardig
  • Inzicht – je onderscheidt hoofd- en bijzaken en maakt doordachte beslissingen
  • Mentaliteit – Je hebt een drive naar succes en stimuleert continu verbetering

Wat jij meebrengt

  • Minimaal 5-8 jaar ervaring aan bureauzijde in een accountmanagement of leidinggevende rol
  • Sterke communicatie en onderhandelingsvaardigheden, je bent een sparringspartner op niveau
  • Bewezen trackrecord in het optimaliseren van rendementsresultaten (zowel op klanten als op het team)
  • Positieve en oplossingsgerichte mindset
  • Beschikbaarheid van 32-40 uur per week.

Wat wij bieden

  • Een sleutelpositie binnen een groeiend en innovatief bedrijf.
  • Een uitdagende rol waarin je impact maakt op de toekomst van De Reclamefabriek.
  • Marktconform salaris en een prestatiegerichte bonusregeling
  • Hybride werken – deels op kantoor, deels remote
  • Ruimte voor ontwikkeling en groei binnen de organisatie

Ben jij de gedreven Head of Account die klantrelaties naar een hoger niveau tilt en het accountteam naar succes leidt? Solliciteer nu en bouw mee aan de toekomst van De Reclamefabriek!

Een assessment is onderdeel van de selectieprocedure.

Stuur je CV met motivatie naar marloes.posthuma@de-reclamefabriek.nl