HEMA VAN DIGITAAL NAAR MOBILE FIRST

HEMA was al een tijdje op zoek naar een echte specialist voor het optimaliseren van haar digitale folder. De opdracht ‘van clickable PDF naar een echt goede digitale folder’ past heel goed bij de propositie van ons bureau.

Fabrieksaanpak

Alle communicatiewetten die gelden voor een digitale folder hebben wij overwogen bij het ontwikkelen van een nieuw digitaal foldergrid voor HEMA. Zo worden papieren folders uitgebreid gelezen, maar online wordt er slechts in 4,5 seconde (gemiddeld) per pagina gescreend, en dat vraagt om een andere aanpak. Dus minder producten per pagina, want echt; less is more!

Resultaat

Een prachtige interactieve folder, met een aangepast maar nog steeds herkenbaar HEMA design. Er was direct sprake van een hoger uitleespercentage & verbeterde conversie. Doordat er in ’t nieuwe grid minder producten op een pagina staan, hebben lezers minder prikkels te verwerken en blijft men langer ‘hangen’: wat de gemiddelde leestijd per pagina heeft verhoogd.