Opdracht

De vraag was om de openingscampagnes voor alle nieuw te openen filialen en/of lokale acties voor ALDI lokaal aan te passen en snel en efficiënt uit te rollen.

Om een goede 360-gradencampagne te ontwikkelen op lokaal niveau, is het belangrijk dat er samenhang en consistentie in de middelen ontstaat. Dit hebben we gedaan door vaste pakketten samen te stellen, zodat deze per filiaal eenvoudig en snel aan te passen zijn. Met als doel dat consumenten kiezen voor ALDI als hun first-stop supermarkt.

Fabrieks
Aanpak

Ieder ALDI filiaal maakt gebruik van de bestelportal van de Reclamefabriek. Via deze online tool kunnen op eenvoudige wijze openingscommunicatie per filiaal & op maat rechtstreeks besteld worden. Met volledige controle, door ALDI en de Reclamefabriek, op wat er wel en niet veranderd kan worden. Met één druk op de knop regelt het filiaal dus alles zelf. Beter, sneller en goedkoper.

Resultaat

Alle middelen worden op lokaal en regionaal niveau ingezet met als uiteindelijk resultaat: lange wachtrijen op de ochtend van de lokale openingen of acties. Niet alleen enthousiaste medewerkers, maar vooral veel enthousiaste klanten die kennis maakten met de (ver)nieuw(d)e ALDI-filialen of de lokale aanbiedingen.

Perfect op elkaar afgestemde touch-points vanuit jouw merkcampagne