Opdracht

Ontwikkel een overkoepelende communicatiethematiek waarmee de merken Teico Service, SGA Schoonmaak, Glas&Rein en 1nergiek voortaan onder één merknaam, namelijk 1nergiek, worden gecommuniceerd en vertaal dit naar alle benodigde (communicatie-)middelen.

Nadat de campagne designs klaar waren, hebben wij deze opgeleverd als templates in onze software oplossing Smart Content Creator. Nu maakt 1nergiek dagelijks zelf de doorvertalingen voor zowel interne- als externe communicatie, zonder dat ze zich zorgen hoeven te maken over de uitstraling van het merk!

Fabrieks
Aanpak

Er was een duidelijke positionering, maar nog geen plan van aanpak én er is zowel intern als extern enige weerstand tegen het verdwijnen van drie labels. De Reclamefabriek heeft een coördinerende en adviserende rol gehad, waarin wij het rebrandingsteam begeleid hebben naar het moment, waarbij alle middelen omgezet moesten zijn en het ‘omdenken’ geïmplementeerd.

Resultaat

Het merendeel van de 800 medewerkers van 1nergiek voelen zich gewaardeerd als ‘schooncollega’s’ en hebben de transitie als een vooruitgang ervaren. 1nergiek heeft bij opdrachtgevers niet alleen de naamswijziging over de bühne gebracht, maar ook haar merk opnieuw geladen.

Perfect op elkaar afgestemde touch-points vanuit jouw merkcampagne