Profile de Fietsspecialist

Vraag
Optimaliseer de folder, breng synergie aan in alle communicatiemiddelen en maak nieuwe content om onze doelgroep nog meer te inspireren over fietsen.

Doelstelling
Communicatie beter laten aansluiten bij verschillende typen doelgroepen.

Campagne
‘Profile de Fietsspecialist, daar mag je méér van verwachten!’. Deze bekende pay-off moet nog beter aansluiten bij de wensen van de doelgroep. Wij zijn gestart met het optimaliseren van het foldergrid. Vervolgens hebben we op basis van klantenprofielen relevante content en middelen ontwikkeld, zoals een digitaal magazine, pre-roll video’s en radiocommercials. Daarnaast hebben we alle fotografie voor folders en website verzorgd.

Fabrieksaanpak
Er is vooral behoefte aan creatieve content, want het dagelijkse productiewerk gebeurt met behulp van eigen DTP’ers. Al het werk dat ontwikkeld wordt, zoals campagnethematiek, fotografie, grids en videomateriaal, bundelen we en leveren we in één keer uit voor een heel jaar. Door deze werkwijze worden bepaalde kosten maar één keer gemaakt en haalt Profile meer uit haar reclame-euro.

Resultaat
Doordat de content beter wordt afgestemd op de behoeften van de doelgroep is de conversie verhoogd. Door het werk jaarlijks te bundelen, bespaart de marketingafdeling een hoop tijd.