PRAXIS RUIM 80 PAGINA'S DIGITALE TUININSPIRATIE

PRAXIS zocht een specialist voor het maken haar eerste digitale tuingids. In deze online, interactieve gids wil PRAXIS haar ‘makers’ inspireren en vooral ook activeren om naar de winkel of de webshop te gaan.

Fabrieksaanpak

Om de juiste balans te vinden tussen inspiratie & conversie zijn we begonnen met het ontwikkelen van een aantal designrichtingen. Op basis van het gekozen design, hebben we voor ieder van de 4 assortimenten een eigen katern uitgewerkt, uiteraard allemaal met dezelfde look & feel. Zo kunnen de categorieën zowel op zichzelf als los van elkaar worden geactiveerd. Maar ook eenvoudig samengevoegd worden tot 1 totaalgids. Er was geen budget voor fotografie, waardoor we gebruik hebben gemaakt van bestaand beeldmateriaal, dat waar nodig bewerkt is om een eenduidig design te creëren.

Resultaat

Een interactieve tuingids met meer dan 80 pagina’s inspiratie voor de ‘makers’, gesegmenteerd naar verschillende artikelgroepen. Alleen al in de eerste week hebben meer dan 100.000 mensen door de gids gebladerd, een aanzienlijk hogere CTA dan een gemiddelde folder