




Ook Makro zocht een specialist voor het optimaliseren van haar digitale folder. De eenvoudige, op papier gebaseerde folder, scoorde al best goed maar Makro wist, er valt nog zoveel meer te halen. Daarnaast wilde Makro investeren in een goed onderzoek, om zo (intern) gemaakte keuzes goed te kunnen onderbouwen.
Fabrieksaanpak
We hebben een optimaal digitaal foldergrid ontwikkelt, waarbij rekening is gehouden met alle online communicatiewetten. Daarnaast heeft de Reclamefabriek in samenwerking met het platform Publitas en Makro een AB-test ingericht waarin bijvoorbeeld opzet van covers, de CTA’s, folderlengte, volgorde van de productcategorieën en doelgroep segmentatie konden testen.
Resultaat
Een interactieve folder, met dynamische content, gesegmenteerd naar de doelgroepen horeca & fast service. Zoals we altijd zien, verbetert dit de leestijd per folder, het uitleespercentage en de conversie. Vooral het met relatief weinig inspanning en budget creëren van eigen folders voor de horeca en de fast service doelgroepen is een eye opener geweest.