Opdracht

Creƫer een optimaal grid waarin de acties het beste tot hun recht komen en de digitale folders optimaal gelezen worden.

Online folder

Tweewekelijks wordt er een food en non-food folder uitgebracht en maandelijks komt er een horeca-folder uit. Dit vraagt om een secure en gestructureerde werkwijze.

Fabrieks
Aanpak

Op basis van onze uitgebreide kennis van digitale folders hebben wij gewerkt aan een grid dat voldoet aan de online communicatiewetten en dit hebben we vastgelegd in richtlijnen voor zowel de marketing- als de inkoopafdeling. Hierbij hielden we de vluchtigheid van het medium voortdurend in ons achterhoofd. We hebben teksten ingekort, minder beelden gebruikt per actie en minder acties per pagina geplaatst. Dit alles om de leesbaarheid van de folder te optimaliseren, rekening houdend met het feit dat de gemiddelde leestijd per pagina slechts 4,5 seconden bedraagt.

Resultaat

Het resultaat is een digitale folder die in minder tijd per pagina kan worden gelezen en die een hoger doorleespercentage heeft.

Ook meer uit je reclame-euro halen bij digitale folders?