IITALLA GIFT BOX A TOAST TO US

Vraag
Hoe kunnen we het merk Iittala extra aantrekkelijk maken voor nieuwe klanten?

Doelstelling
Het verhogen van de merk entry.

Campagne
Via de shopper de doorbraak naar de consument forceren, dat was onze strategie. Want de koper van het cadeau zorgt uiteindelijk voor het enthousiasme over het prachtige design van Iittala bij de gebruiker. Door Iittala als cadeau te presenteren, hebben wij een serie van drie aantrekkelijk geprijsde giftpacks ontwikkeld. Dus geen ‘net-niet-com­pleet’ cadeau als twee borden, maar een volwaardig geschenk. In een doos voorzien van een voucher met korting op de volgende aankoop en een extra stimulans om lid te worden van de Iittala community.

Fabrieksaanpak
Er werden hoge eisen gesteld aan zowel het design als het feit dat de dozen ‘hufterproof’ moesten zijn i.v.m. de logistieke afwikkeling. Door onze jarenlange ervaring met grote logistieke producties hebben wij met ons eigen team dit project volledig in eigen beheer geproduceerd.

Resultaat
De vooraf gemaakte inschatting is ruimschoots overtroffen. En daarnaast heeft deze actie veel effect gehad op een positieve merkbeleving.