ENERGIEK MET 1NERGIEK

Vraag
Ontwikkel een overkoepelende communicatiethematiek waarmee de merken Teico Service, SGA Schoonmaak, Glas&Rein en 1nergiek voortaan onder één merknaam, namelijk 1nergiek, worden gecommuniceerd en vertaal dit naar alle benodigde (communicatie)middelen.

Doelstelling
Interne en externe stakeholders informeren over de naamswijziging en meteen de kernwaarden van 1nergiek (enthousiasme en expertise) duidelijk overbrengen.

Campagne
De rebrandingscampagne en de nieuwe communicatiemiddelen bestaan uit enkele tientallen middelen die allen geladen zijn volgens de communicatiethematiek ‘schooncollega’. Dat is een schoonmaker van 1nergiek die je als een collega ervaart. Precies waar 1nergiek voor staat, namelijk meer dan alleen schoonmaak en oog voor de locatie en de mensen voor wie je het doet.

Fabrieksaanpak
Er is een duidelijke positionering, maar nog geen plan van aanpak en er is zowel intern als extern enige weerstand tegen het verdwijnen van de drie labels. De Reclamefabriek heeft een coördinerende en adviserende rol gehad, waarin wij het rebrandingsteam begeleidt hebben naar het moment van 1 februari 2018, waarbij alle middelen omgezet moesten zijn en het ‘omdenken’ geïmplementeerd.

Resultaat
Het merendeel van de 800 medewerkers van 1nergiek voelen zich gewaardeerd als ‘schooncollega’s’ en hebben de transitie als een vooruitgang ervaren. 1nergiek heeft bij opdrachtgevers niet alleen de naamswijziging over de bühne gebracht, maar ook haar merk opnieuw geladen.