ALBRON, EEN KIJKJE IN DE KEUKEN

Vraag
Een introductiecampagne en activatieprogramma voor Albron, voor de formule ‘Onze Keuken’, zowel BtoC (gasten van bedrijfsrestaurants) als BtoB (nieuwe opdrachtgevers) te gebruiken.

Doelstelling
De introductie van ‘Onze Keuken’ als nieuw klantgericht horecamerk binnen bedrijfsrestaurants met focus op vers, eerlijk en gezond. Gasten activeren om ‘Onze Keuken’ te bezoeken en vaker het bedrijfsrestaurant te bezoeken.

Campagne
Onder de themaregel ‘Onze Keuken, Jouw Keuken’ is een nieuwe huisstijl ontwikkeld. Daarna volgen een videoclip, nieuwe website, activerende LinkedIn campagne, diverse POS-materialen en een wervingscampagne (introductie-box met verse gerechten die persoonlijk werden overhandigd bij potentiële prospects).

Fabrieksaanpak
De videoclip is op een unieke manier tot stand gekomen. De copywriter schreef het lied,  de art director heeft de zingende dames benaderd en nam de regie in eigen hand. Een zeer efficiënte aanpak, waardoor er maar één opnamedag met een klein team nodig was. En met een originele clip als gevolg.

Resultaat
Albron heeft nieuwe cateringcontracten afgesloten die ruim 50% boven de vooraf gestelde commerciële doelstelling lag.