


Doe de bloembollen bonus quiz en geef kleur aan de lente
Bakker.com bestaat al 70 jaar en is van oudsher echt een bollenspecialist. Op de website worden dan ook, naast zaden en kamerplanten, bloembollen verkocht in alle soorten. Om de verkoop van bloembollen te stimuleren en zoveel mogelijk sales te genereren, is de Reclamefabriek ingeschakeld. Met als opdracht een concept te ontwikkelen, dat laagdrempelig, activerend en goed is door te vertalen naar maar liefst 12 landen.
Fabrieksaanpak
Op een sympathieke en toegankelijke manier werden door het stellen van simpele, maar leuke, quizvragen barrières weggenomen over (het planten van) bloembollen. Met als quizresultaat ‘Dit is jouw ‘type’ bloembol’. En uiteraard bij aanschaf een aantrekkelijke korting. De quiz werd aangejaagd door social media ads, bannering op relevante site en een nieuwsbrief. Door gebruik te maken van één van onze standaard 9 online activaties (de quiz creator) was de back-end techniek al voorhanden, waardoor we snel konden schakelen naar 12 verschillende landen. De Reclamefabriek heeft het volledig traject van A tot Z voor zijn rekening genomen.
Resultaat
Twee weken na livegang is de online quiz meer dan 24.000 keer bezocht en 13.500 hebben daadwerkelijk de quiz gespeeld. Er waren bijna 80.000 pagina-bezoeken, waarvan 17.500 unieke bezoekers. Hierdoor is meer dan 10% extra sales gecreëerd. Een mooi resultaat vinden wij bij de Reclamefabriek.