Aldi OPENT NIEUWE WINKELS

Vraag
Ontwikkel een openingscampagne voor alle nieuw te openen filialen voor ALDI binnen het thema ‘vers en vernieuwend’.

Doelstelling
Een hybride campagne die per opening lokaal volledig op maat ingezet kan worden tegen beperkte kosten.

Campagne
Van POS materialen voorafgaand aan sluiting van het filiaal én de heropening, een ‘kras & win’ actie voor de eerste 400 bezoekers tijdens de opening, een speciale openingsfolder, abri- en print uitingen tot een speciale ALDI Foodtruck bij elke nieuw te openen filiaal voor de deur.

Fabrieksaanpak
Ieder ALDI-filiaal maakt gebruik van de bestelportal van de Reclamefabriek. Via deze online tool kan op eenvoudige wijze de openingscommunicatie per filiaal en op maat rechtstreeks bij leveranciers besteld worden. Met volledige controle, door ALDI en De Reclamefabriek, op wat er wel en niet veranderd kan worden. Via de bestelportal krijgen leveranciers bestellingen binnen om deze vervolgens rechtstreeks te versturen naar het desbetreffende filiaal. Met één druk op de knop regelt het filiaal dus alles zelf. Beter, sneller en goedkoper.

Resultaat
Alle middelen worden op lokaal en regionaal niveau ingezet met als uiteindelijk resultaat: lange wachtrijen op de ochtend van de opening. Niet alleen enthousiaste medewerkers, maar vooral veel enthousiaste klanten die kennis maakten met de (ver)nieuw(d)e ALDI-filialen.