ALDI VAN PRINT NAAR DIGITAAL MET HOGERE CONVERSIE

Steeds meer consumenten lezen folders op hun mobiele telefoon. Om ook online het optimale bereik te behalen met de paasspecial van Aldi, vroeg dit om een doorvertaling naar een digitale versie speciaal ontwikkeld om de leesbaarheid op mobiel te optimaliseren.

Fabrieksaanpak

Als specialist in digitale folders hebben wij een mobile first folder-grid ontwikkeld voor de online paasspecial. Hiervoor is een nieuwe pagina/ product indeling ontwikkeld, waarbij gekeken is naar de balans tussen inspiratie en producten van Aldi. Inspiratie was namelijk het primaire doel van de digitale folder. Waar een gedrukte paasspecial voldoende ruimte geeft voor (recept)inspiratie, is de mobiele versie ingedeeld met inspirerende beelden, kregen alle artikelen in dit sfeerbeeld hun eigen ruimte en werd er (enkel) bij recepten gewerkt met CTA’s.

Resultaat

In de mobiele versie werden meer pagina’s gelezen dan in de niet aangepaste variant; met het bereik van de special komt dit neer op 174.000 meer gelezen pagina’s, oftewel bijna 700.000 extra gelezen aanbiedingen. De acties kregen een hogere attentiewaarde door een stabiele en hogere leestijd per pagina.