ALBRON. VAN LOSSE PROMOTIES NAAR EEN VASTE STRATEGIE

De ontwikkeling van steeds weer nieuwe promoties kostten Albron teveel tijd en energie en waren in executie te duur. Hoe zorgen we ervoor dat Albron voor haar gasten in de bedrijfsrestaurants het hele jaar zichtbaar is, zonder dat we steeds opnieuw het wiel moeten uitvinden?

Fabrieksaanpak
Door niet onafhankelijk van elkaar maar juist samen op te trekken met het marketingteam van Albron, hebben we gezamenlijk in een aantal brainstormsessies de aanpak ‘seizoensactivaties’ ontwikkeld. Hierbij worden alle promotionele activiteiten onder het overkoepelende thema ‘seizoenen’ geschaard. Een proeverij om bij de aftrap van elk nieuw seizoen de nieuwe gerechten op de menukaart te promoten. Verschillende themaweken laden belangrijke kernwaarden van Albron: duurzaamheid en gezondheid. Productintroducties zetten nieuwe gerechten in de spotlight. Een spaaractie jaagt herhaalbezoek in het restaurant aan. En goede interne communicatie zorgt ervoor dat alle cateringmedewerkers de promoties optimaal inzetten. De Reclamefabriek zorgt voor de creatieve uitwerking van alle POS-materialen in meerdere talen en levert per seizoen een dertigtal drukwerkbestanden aan.

Resultaat
Albron is het hele jaar zichtbaar in het bedrijfsrestaurant door middel van een overkoepelende thematiek en dito activaties. Dit heeft met minder personeelsinspanningen de omzet bevorderd, echter gerealiseerd met een lager jaarbudget!

Bel  Mail