Opdracht

HEMA was al geruime tijd op zoek naar een specialist om haar digitale folder te optimaliseren. De opdracht “van clickable pdf naar een echt goede digitale folder” is ons op het lijf geschreven.

Online folder

HEMA is een retailer pur sang, en de consument verwacht de folder als echte aanjager. Dit kan niet meer alleen in de printvariant, maar ook digitaal moet HEMA zichtbaar zijn.

Fabrieks
Aanpak

Bij het ontwikkelen van een nieuw digitaal foldergrid voor HEMA hebben we alle communicatiewetten meegenomen die gelden voor digitale folders. Terwijl papieren folders uitgebreid worden gelezen, wordt online slechts gemiddeld 4,5 seconden per pagina gescreend. Dit vraagt om een andere aanpak, zoals minder producten per pagina. Echt, less is more!

Resultaat

Het resultaat van onze inspanningen is een prachtige interactieve folder, met een aangepast, maar nog steeds herkenbaar HEMA-design. De folder heeft direct geleid tot een hoger uitleespercentage en verbeterde conversie. Omdat het nieuwe grid minder producten per pagina toont, hebben lezers minder prikkels te verwerken en blijven ze langer hangen, wat de gemiddelde leestijd per pagina verhoogt.

Ook meer uit je reclame-euro halen bij digitale folders?