Multi-channel communiceren lastig?

Multi-channel communiceren lastig?


Welnee, multi-channel communiceren is een kwestie van ‘bezin voor je begint’. Als je een campagne wilt uitrollen over een groot aantal mediatypes, is het belangrijk dat je uniformiteit uitstraalt. Communicatie hangt immers samen met de kracht van de herhaling!
Hoe zorg je er nu voor dat dezelfde communicatie boodschap op een praktische manier wordt uitgerold naar de verschillende mediatypes?

Tip 1: Breng vooraf in kaart welke materialen je nodig hebt voor welke mediatypes, zodat je hier al rekening mee kan houden bij het produceren van de materialen.

Tip 2: Steek de productie zo efficiënt mogelijk in; plan de fotografie in tijdens het filmen. Zodat de modellen maar 1 dag geboekt hoeven te worden. Of fotografeer in diverse standen of situaties (door het wisselen van de props), zodat er een rijkheid aan materialen voorhanden is.

Tip 3: Maak de content geschikt voor het mediatype en varieer zoveel mogelijk met verschillende boodschappen en beelden, zodat de doelgroep iedere keer ‘verrast’ kan worden met nieuwe beelden.

Deze manier van werken is niet alleen kostenbesparend en efficiënt, maar zorgt er ook voor dat content veelvuldig ‘opnieuw’ gebruikt kan worden door minimale aanpassingen in beeld en tekst. Op deze manier is multi-channel communiceren helemaal niet lastig! En lukt het iedereen om met een uniforme boodschap, toch elke keer vernieuwend en relevant te zijn. Zonder dat het tijdrovend en kostbaar wordt.