Waarom videocontent gaat domineren.

Waarom videocontent gaat domineren.


Waarom? Omdat mensen van nature visueel ingestelde wezens zijn. Mensen kijken nou eenmaal liever een video dan dat ze een tekst lezen. Interactieve video’s, instructie video’s, social video’s we zien het steeds vaker voorbij komen op social media. Videocontent blijft niet alleen langer in het hoofd hangen, mensen kijken ook liever video dan dat ze een tekst lezen. Onderzoek van Cisco laat zelfs zien dat bijna 60% van de kijkers zich drie etmalen later nog kan herinneren wat er in een video werd getoond en verteld. Bij geschreven tekst is dit slechts 10%. In een tijd waarin aandacht voor het product steeds belangrijker wordt, is dit een interessant gegeven. En er is meer, want in 2017 zal liefst 69% van het internetverkeer uit video bestaan, meldt Cisco.
Kortom een video is een krachtig middel om als merk  je bezoeker in je belevingswereld te trekken, te vermaken en te converteren.

Drie tips hoe om te gaan met videocontent;

Tip 1: Zorg dat de bezoeker van jouw belevingswereld op een natuurlijke manier je videocontent kan consumeren à stel je bent een beauty merk, dan kan je videocontent maken met tips over het aanbrengen van make-up.

Tip 2: Zorg voor interactiviteit à Worden er vragen gesteld? Bied dan de mogelijkheid om antwoord te geven op specifieke momenten. Is er een bijvoorbeeld een te gek shirt in beeld, laat deze naast het scherm als shopping item in beeld verschijnen. Of maak gebruik van klikbare buttons om bijvoorbeeld extra informatie te tonen of die linken naar een andere site. Maar ook invulformulieren binnen een video zijn een vorm van interactie. Zo kan iemand zijn e-mailadres invullen om zich binnen de video direct te abonneren op de nieuwsbrief.

Tip 3: Wees relevant à de manier waarop je je video aankondigt en weergeeft heeft een grote invloed op de effectiviteit van de video. Zorg dus dat je titel bestaat uit veel gezochte termen. En overschrijdt de karakterlimiet van de zoekmachine niet. Google verkort namelijk de titel tot de eerste 70 tekens. Bedenk dus bij het verzinnen van je titel op welke manier mensen online zoeken. En ook niet onbelangrijk, kijk goed naar de relevantie van de content om je video heen!

Kortom video marketing is de toekomst van content marketing. Het overtuigt meer, het is makkelijker te consumeren en het biedt de mogelijkheid om emotie over te brengen. Ga dus vandaag nog aan de slag!